onsdag 14 september 2011

Okomplicerat

Har haft ett sådant härligt flyt nu i några dagar. Ni vet, då saker som skulle kunnat bli väldigt komplicerade blir sådär totalt okomplicerade och sker enkelt. Sådant älskar vi och jag tycker verkligen samhället överlag ska satsa på det mer okomplicerade tänket.

För att fortsätta på det okomplicerade temat så träffade jag min gamla kära korridorskompis Petter idag. Vi har som känt varandra i sex år nu snart och haft liksom en halvt regelbunden kontakt. Dock har det varit lite svårt eftersom jag aldrig kommit ut för Petter. Det blev inte av, sen kändes det ha gått för lång tid, och sen drog jag bara ut på det. Men idag frågade Petter mig om jag gillade tjejer och jag sa ja. Sen började han liksom fråga på om jag träffade någon och vi diskuterade svårigheten i att träffa någon överlag. Det blev ingen grej alls överhuvudtaget att jag var gay och det var så skönt!

Och detta har jag som varit nervös över sedan jag förstod att Petter skulle bli en bestående person i mitt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar