måndag 12 september 2011

En lägenhet!

Jag har underbara nyheter att berätta. Efter nio månader i sthlm så har jag äntligen lyckats få en lägenhet. En hyreslägenhet dessutom. Fick se den idag, en liten etta på 21 kvm med högre tak än kyrkan. Det är 3 våningar gamla kontor som de byggt om till små lägenheter och det ser ju banne mig lite speciellt ut. Men mysigt, blandning av hotell och kyrka liksom.

Och det är skönt att jag fått detta boende för det är inte det mest okomplicerade levnadsstandarden jag har nu. För jag bor hos ett äldre par. Då jag flyttade in var de friska och tipp topp. Sen gick höften på gubben av, sen visade det sig att det berodde på cancer, sen hade cancern spiridits sig och i fredags hämtade de han med ambulans mitt i natten för att han hade svårt att andas och det beror troligtvis på lunginflammation men de vet inte riktigt för han blir bara sämre. I vilket fall som helst så är det skitjobbigt för alla inblandade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar