onsdag 22 juni 2011

När du får oväntat besök

Som ett paket på posten så anlände helt plötsligt, relativt förvarningslöst, bror och hans tjej idag. Dom ringde mig vid lunchtid och sa att de skulle komma till mig och sova över. Det är egentligen ganska så smart att köra sådär utan förvarning får då liksom använder man inte så mycket tid innan för ansträngning. Det var liksom bara; kom över, jag är hemma då, jag bjuder på middag och inga rutiner ändrades särskilt mycket. Däremot så blir det ju ändå väldigt märkbart att man har besök då plötsligt toalettlektyren försvinner och blir något som någon läser i sängen tills sovdags.

Nä men det är mycket trevligt med besök. Lite synd bara att jag inte har tid att umgås med dem eftersom jag jobbar. Det är ju inget fel att jobba eftersom jobbet ser till att jag har råd med dillchips och varmkorv men vissa dagar skulle det inte varit helt fel med lite ojobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar