fredag 3 juni 2011

Balkonghäng

Igår hände ju en väldigt märklig sak. Satt och snackade med en kompis på facebook. Sen kände jag för lite friskluft så jag "BRB:ade" och gick ut på balkongen. Sen efter friskluftsstunden, då jag skulle in, så kom jag inte in. Balkongdörren hade gått i baklås och när jag drog i dörren så följde bara halva dörren med. Det var ju verkligen ingen drömsituation där jag stod på tredje våningen, utan mobil eller nycklar för den delen heller. Jag stod i några sekunder och funderade hur jag skulle lösa detta lilla ofrivilliga problem jag stod inför. Klättra ner? Nää, alldeles för högt upp och klippor nedanför så jag skulle dött på sekunden. Slå sönder rutan? Ingen bra idé eftersom mitt bästa tillhygge var knytnäven. Men då såg jag ett gäng killar gå där långt nere så jag ropade på dem varpå de var snälla att kolla upp på sina iphones numret till värden och värden i sin tur skickade en jourbil. Tydligen fanns det ingen huvudnyckel till lägenheten heller så jourbilskillen blev tvungen att massakera upp ytterdörren till lägenheten för att överhuvudtaget kunna komma in och släppa ut mig från balkongen. Hela processen gick på ungefär 50 minuter och min kompis på facebook hade trott jag dissat henne. Jag bara; "Ursäkta dröjsmål, blev utelåst på balkongen".

Det blir ju lite intressant och se hur Gudrun kommer reagera då hon kommer hem från semester imorgon och upptäcker att jag bytt lås på ytterdörren in till lägenheten. Hoppas hon inte tar det som att jag inte vill ha henne här...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar