söndag 5 juni 2011

Winegums

Nu har jag upplevt kryssning och varit i Finland för första gången i mitt liv. Rent spontant känner jag att kryssning är något som var kul att prova på men inget jag behöver göra igen.

Det blev som en trevlig tillställning med uteservering på medis som förfest och en massa trevlig dryck från taxfreen men jag fick sådär magproblem igen så min kväll blev lite förstörd. Åtminstone hackig. Vi festade på, jag bestämde mig för att vila där mellan halv tolv till halv två (magen tog död på mig), jag anslöt igen och gick sen och la mig seriöst vid halv fyra. Men vid halv fyra fick jag med mig en annan ur vårt resesällskap också, vi från den äldre generationen. Ynglingarna ur gänget var inte färdigfestande förrän vid nio imorse. Dagens ungdom alltså.

Sen hur vi spenderade vår kryssningsöndag var väl mest med att sova och äta. Vi tog en sväng förbi taxfreen igen då vi kostade på oss att köpa de lite mer roliga grejorna som en massa Winegums och liters Baileys.

Nu hemma, Gudrun-fritt. Antingen har hon inte tagit sig in genom dörren eller så har hon inte kommit hem från semestern ännu. Svårt att veta vad det är. Eftersom vi har den internationella månaden nu så har jag bokat resa till nästa helg då jag åker ner till Helen i Lund där vi ska över till Köpenhamn en sväng. Mysigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar