tisdag 26 oktober 2010

Som att gå på hundpromenad utan hund

Egentligen borde jag sova nu men jag har haft mitt första Floridatelefonsamtal med Vickis. Det var så underbart att höra hennes röst igen och allting var sig likt då hon redan efter 2 minuter lyckades dissa mig. Dock var det en omedveten klockren diss denna gång. Det var såhär; Vi snackade om något och sedan sa Vickis "det är som att gå på en hundpromenad utan hund". Vilket jag direkt refererade till våran allra första kompisdejt. Låt mig berätta.

Det var vintern i slutet av 2006 och jag och Vickis hade träffats på några fester genom vår gemensamma kompis Helen. Vi fattade som tycke för varandra på direkten och sedan bytte vi msn. Den vintern 2006 så kom också "uppgörelsen Bira" till. Jag skulle flytta till en större lägenhet och då få ta över gullhunden Bira från min pappa. Jag tros mig minnas av att jag berättade detta för Vickis via msn och någonstans där uppstod och ett missförstånd. Vickis trodde Bira redan fanns vid min sida och jag trodde Vickis hade uppfattat att jag skulle få Bira där två veckor senare. Vickis föreslog en hundpromenad kommande helg och vi möttes upp utanför parkeringen på Fysikgränd. Vickis kom där med sin hund Kajsa och jag kom där med ingenting. Sjukt förvånad hon blev då hon såg att jag inte hade en hund med mig! Vickis bara; -"Vart har du din hund?". Jag bara (som en självklarhet); -"Hon kommer inte förrän om två veckor". (Pinsam tystnad). Vickis; "Okeej".

Det känns ju egentligen såhär med facit på handen att jag borde ha misstänkt att det fanns brister i informationsöverföringen mellan Vickis och mig vid det tillfället. Eftersom hon föreslog en hundpromenad trots att jag inte hade fått min hund ännu. Men jag antar att jag var så exalterad över denna promenad så jag bortsåg ifrån den viktiga detaljen att man nog behöver en hund till en hundpromenad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar