torsdag 14 oktober 2010

Biras sexualitet

Nu när Bira ska ha manligt besök i helgen så har diskussionen om Biras sexualitet uppstått. Saken är den att trots Biras lilla exprimentiella grej med Kajsa (för ca 1 år sedan) så är Bira heterosexuell.
.
Detta har ju inte varit det enklaste för mig att acceptera. Först blev jag ju som orolig, hur ska jag som homosexuell veta hur jag uppfostrar en heterosexuell hund? Jag kan ju inget om det! Sen börjar jag beskylla mig själv för Biras heterosexualitet, har jag uppfostrat henne fel? Är det en avsaknad av manlig förebild i Biras liv som gjort henne heterosexuell? Sen blir man ju givetvis orolig för om hon kommer råka illa ut för detta, hamna i utanförskap. Hur kommer mina homosexuella vänner reagera över detta? Kommer jag kunna stå upp för Bira?
.
Saken är den att jag älskar Bira och om nu hon är heterosexuell så älskar jag henne lika mycket om inte mer. Jag vill bara att hon ska vara lycklig och om nu hennes val är att vara heterosexuell så hoppas jag hon bli lycklig i det.

6 kommentarer:

  1. Shit... jag vet inte hur jag ska kunna tala om detta för Kajsa... hon kommer känna sig förkrossad och fråga sig om Bira bara lekte med hennes kropp och känslor!

    Jag tycker det är Biras ansvar att säga det själv, Kajsa ska inte behöva höra det av andra...

    Dock är jag stolt över att Bira står för den hon är och önskar henne lycka till i hennes nya heteroliv.

    SvaraRadera
  2. man kan också fråga sig om Kajsa bara var en bi-syssla? :/

    SvaraRadera
  3. Till "En orolig matte": Hööm. Om inte jag minns helt fel så var det ju Kajsa som dumpade Bira via sms?

    Till "Kajsas mattfar": Hahaha, ja, Kajsa var nog bara en bisyssla.

    SvaraRadera
  4. jag har lite inside info om Kajsas "utsvävningar"... hon må verka jätteglad och jättesöt och lixom "hej, titta på mig, jag kommer buffa och knuffa och frusta tills du ger mig all kärlek och gos du har" MEN... Jag har hört från säkra källor att Kajsa är väldigt easy att få ikull... hon lägger sig på rygg för nästan vem som helst och är man dessutom en lite butchigare tik i sina bästa år med långt blonderat hår ( den färgen kan inte vara äkta...)som vet vad hon vill ha så var et no problemos alls att få ligga i Kajsas hundsäng... you know what i mean... Har Kajsa berättat detta för Bira? för jag tror att det var i samma veva som Bira och Kajsa hade sin grej... i sånna fall är har inte Kajsa rent mjöl i påsen heller.. så de bordenog prata med varandra på riktigt... inte hålla på och smsa och så.. det blir bara galet då...// en med lite inside info...

    SvaraRadera
  5. Elisabeth Tarras-Wahlberg15 oktober 2010 kl. 20:45

    Kajsa dementerar alla rykten å det bestämdaste!

    SvaraRadera
  6. Oj, jag känner mig nästan i chocktillstånd. Jag tar inte sida till någonting förrän jag hört Kajsas historia. Tycker det känns tryggast det.

    SvaraRadera