fredag 15 oktober 2010

Morgon sunshine

Denna dag blev jag väckt klockan sju (mitt i natten) av Merlin. Jag lyckades ändå somna om några gånger tills halv nio då det var den slutgiltiga väckningen. Jag vet om att folk överallt över världen kliver upp tidigt på morgonen men seriöst, detta pajjade min dag. Huvudvärk och allmänt slö. Nää, imorgon ska jag sova ut. Inte okej annars. Inte okej.

Annars så fiser Merlin rätt så mycket. En gång i kvarten kommer en odör från honom. Rätt så äckligt. Bira är ingen fishund. Under dessa år jag haft henne så har jag endast varit med om två gånger hon fisit, bortsett från den där gången hon hetsåt torkat älgkött. Detta får mig att fundera över könsrollerna i hundvärlden. Är det så där att tikarna ska vara sådär fina i kanten och inte fisa medans hanhundarna bara kan släppa loss?

2 kommentarer:

  1. I hetroförhållanden släpper killen väder tidigt medan tjejen väntar i flera år innan hon bekänner färg.
    Du är inte van med killar och hur de funkar helt enkelt.....

    SvaraRadera
  2. Kanska bra att Merlin är här i några dagar så jag lär mig förstå på män bättre.

    SvaraRadera