måndag 22 augusti 2011

Zombieherpes-böldpest

Har haft en underbar helg ute på landet med mina gamla kära arbetskollegor. Mycket ukrainskt vin och grekisk mat, liksom mums! Men trevligheter verkar inte gå helt ostraffat förbi utan jag har troligtvis fått halsfluss, igen. Halsflussen börjar bli som ett återkommande irriterande moment i mitt liv. Det liksom slår aldrig fel, vissa perioder under året ska jag bara ha min halsfluss. Som med Vickis som tappar rösten en gång om året eller att jultomten kommer på julafton.

Problemet är att med mina halsflusser så blir det alltid också någon slags zombieherpes-böldpest som slår ut mig totalt i över en vecka. Det är ju aldrig läge för att vara sjuk men just nu är det extra olägligt. Början på terminen och inskolningar. Jo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar