onsdag 24 augusti 2011

Visdomsinfektion

Det var ingen zombieherpes-böldpests-halsfluss denna gång utan en infektion i en "ficka" bakom en visdomstand. Efter att gått omkring blek och kallsvettig i smärtor i två dagar så fick jobbets hobbyläkare Kerstin totalt utbrott och menade på att jag var typ döende och måste söka hjälp. Så jag ringde och fick en akuttid hos en tandläkare. Trevligt nog så ligger en tandläkarmottagning precis här där jag bor och jag gick dit.

Det blev en trevlig stund. Tandläkaren sprutade in något medel i "fickan" som tvättade rent, skrev ut lite antibiotika och annat nyttigt. Sen, då jag ändå låg där i stolen, så passade vi på med en undersökning av mina tänder. Har inte varit iväg till tandläkare på fem år!!! Men det gick jätte bra, inge hål och hon berömde mig för mina tänder. Det var så trevligt så jag bad dem skicka en kallelse till mig så jag går dit regelbundet en gång om året. Tänk vad lite smicker kan göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar