onsdag 17 augusti 2011

Min spansklärare

Gudrun var väldigt villig till att bli min master i spanska. Hon har verkligen tagit sig an uppgiften. När väl jag ställde frågan så dröjde det endast en timme innan jag hade fyra stycken spanskläroböcker i famnen samt inbokade tillfällen för muntlig träning med uttal.

Idag, efter denna minst sagt omtumlade dag på jobbet med kvällsmöte så såg jag verkligen fram emot att bara komma hem och ta det lugnt. Men så blev det inte. Gudrun satt där och väntade i köket med två papper handskrivna glosor till mig. En med vanliga hälsningsfraser och annat som brukar sägas i förbifarten till folk och en med hur uttalen i spanskan funkar, sådär hur bokstavskombinationer låter. Såå det finns väl inte så mycket annat att göra än att träna så jag nailar dem.

1 kommentar:

  1. Qué bueno que estás practicando español! Vad får du lära dig för användbart då? "Hola, me llamo Susanne y me gustan las muchachas y chips"? :P

    SvaraRadera