fredag 9 juli 2010

Sleten

Jag borde duscha men känner att den lyxen kan jag spara med tills imorgon. Hårda dagar. Igår drog jag och lillebror iväg till vår gamla hemort "Flata" för att åter igen uppleva Dundermarknan. Det blev ett rejält kalas som började med en tvåmannaförfest hos Alexandra och sen kom lite mer folk dit. Jag fick också uppleva känslan över att vara gammal då 90% av festdeltagarna var födda 90 eller senare. Jag chockerades över att de inte visste vad Twin Peaks var. Vi drog vidare på en annan fest och sen ner på "festival området". Kul med att återvända är ju faktiskt att se alla gamla och bekanta ansikten. Många som kommer hem för sommaren.

Det var en rolig kväll. Dock råkade jag nästan ha ihjäl Alex katt inatt då den katten, som verkade helt besatt av mig, la sig bredvid mig på soffan då jag sov. Någonstans där mitt i natten (snarare morgon) så vände jag på mig och katten hamnade under mig. Stackarn. Hoppas den inte tog det personligt. Sen var Alex rätt så rolig då hon på sena natten bäddade i soffan fint åt mig med lakan, kuddar och allt. Jag bara tänkte att det var sjukt ambitiöst. Sen visade det sig på morgonen att hon hade tagit hennes pojkvän Jimmys kuddar och lakan så han hade inte haft något alls att sova med om natten. Hade hade dock dragit på sig en plastpåse då det var lite kallt på morgonen.

Imorgon är det 50 års kalaset. Antar att det blir en rejäl fest det också. Det tenderar till att bli det. Fast vem vet, kan ju bli beiget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar