måndag 12 juli 2010

En Frida skulle behövas.

Spanien vann! Jag vann! Vickis förlorade! Synd att hon inte går nås på telefon just nu så jag verkligen kunde få njuta av detta fullt ut.

Annars har jag helt seriöst sovit bort hela dagen. Klev upp imorse och följde med pappa på en liten tur till Östersund där jag bytte batteri i klockan jag fick i examenspresent. Kom hem sådär lagomt till lunch, stekte ute i solen en timme och la mig sedan på soffan och sov där till klockan halv sex på eftermiddagen. Det är inge kul att vakna halv sex på eftermiddagen. Försent för projekt liksom.

Men projekt är det ingen brist på just nu. Det blev en hel del mat kvar efter kalaset och nu ska vi lyckas äta så mycket mat på så kort tid som möjligt innan den blir gammal. Eftersom det gäller en hel del mat så har vi gjort en liten prioriteringslista. Dyr mat med kort hållbarhet ska ätas först så igår blev vi som "i tvingade" fläskfilén. Nu är vi på rostbiffen och imorgon blir det västerbottenspaj-dag. Jag känner att vid sådana här matiga tillfällen skulle man haft en Frida här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar