söndag 18 juli 2010

Överlevnads kick-off 2,0

Jag och Helen vid någon mysig älv.
.
Om ca 2 timmar kommer Vickis och hämtar upp mig då vi ska bege oss till Helen i luleå för några dagars överlevnads kick-off. I detta nu mår jag skit, med tanke på gårdagens kalasande, så jag får se om jag överlever denna gång. Men vi hade det kul igår, sjukt värt! Det enda jag är lite missnöjd över är att Linda, omedvetet, åt upp alla mina strips på Max. Plus dippen.
.
Det enda som jag känner som är lite komiskt över denna överlevnads kick-off är att det är något slags mandomsprov för mig också. Det går inte undvika att se att både Helen och Vickis är som lite mammor för mig och jag belastas inte med mycket ansvar. Det som gör detta ännu mera tydligt är mitt trotsande försök i frigörelse i hopp om mer ansvar och så fort jag gör något självständigt och bra på eget initiativ så blir det mer "Duktig valp". Denna gång har jag dock fått ansvar för "snacks" och jag har överpresterat på den fronten enligt mig själv. Men ändå så är jag relativt säker på att jag kommer ha glömt något, jag kommer misslyckas i något avseende och Helen och Vickis kommer återigen få hoppa in och rädda situationen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar