torsdag 22 juli 2010

Semestertiden över för tillfället

Det har varit en stor dag idag. En dag då jag för en vecka officiellt lämnar semestertiderna och återgår till studier. Nästa fredag ska jag ha inlämnat en uppsats på max tre sidor om något utvalt skede ur palestinakonflikten. Dock är det svårt att frambringa den här känslan av att jag faktiskt studerar, detta beror mycket på att litteraturen jag läser faktiskt är både bra och intressant. Det är en journalist som skildrar striderna från mellanöstern och han skriver sin egen berättelse utifrån det han är med om så man fastnar lätt.

Trots det ödesdigra misstaget att glömma mina joggingskor i Österåsen så tog jag mig ändå ut på en springtur idag med lill Biris. Ställföreträdare för joggingskorna fick bli mina gamla innebandyskor. Dessa är inte alls sköna att springa i, hårda som hårdplast och jag funderade över om jag ens rörde mig på mina innebandymatcher. Jag borde ha märkt av hur osköna de faktiskt är. Men annars gick det faktiskt bra och vi tog det i nybörjartempo för att undvika överträning. 5 minuter jogging, 2 minuter gång, osv. Fast då man springer med en hund så blir det mer 43 sekunder jogging, 16 sekunder lukta på hundkiss, 1 minut 17 sekunder jogging, 12 sekunder lukta på hundkiss, typ. Då självklart Bira som luktar på hundkisset. Inte jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar