lördag 28 februari 2009

I will not die today

Efter 10 dagars konstant uttömning av magen så trodde jag att jag skulle ta mina sista andetag här i Yogyakarta. Febrig, gänglig och med en målvikt nådd för länge sedan drog jag mig ändå iväg på en intervju för att höra en modernist snacka om vilka metoder som är lämplig för att döda homosexuella. Jag bara satt där och tänkte; vad komiskt det skulle vara om jag bara ramlade ihop nu. Typ under hans uttalande "Gud straffar alla syndare" och då bara dö. Men sen så ändrade jag uppfattning om mitt liv. I will not die today! Gick iväg och träfffade någon slags "hej jag kan skriva ut recept"-doktor. Förklarade pedagogiskt med tre ord; Stomach, diarré, ten days....och sen fick jag några sjukt olagliga röda piller som skulle hjälpa. Jag somnade av dem i alla fall.

Så nu, väntar jag på att kroppen ska återhämta sig. Tog ledigt från intervjuerna idag. Tur det för jag tror jag har fått lite feber igen. Men nu jävlar ska jag bli bra!

Annars har jag fyllt i en massa vykort som jag ska skicka iväg. Jag vill påpeka att jag tycker det är tråkigt att skicka vykort och att jag skrev dem då jag var som mest groggy så om det står konstiga osammanhängande meningar i dem. Läs mellan raderna.

Nu sova! Igen....klockan är elva här!

1 kommentar:

  1. Tråkigt att du är så dålig. hjälper inte dessa tabletter så måste du ta hjälp av Tomas som få skicka dig till en annan doktor. Jag blir lite orolig.

    SvaraRadera