söndag 8 februari 2009

Endast EN maginfluensa ifrån målvikten

I torsdags gjorde jag och Frida stan genom att inhandla alla nödvändigheter som kan vara nödvändiga i ett annat land. Mina förväntingar ligger på en nivå att det inte kommer existera något där. Typ endast jord, sten och träd. Har inte ens i åtanke att det bor ca 8 miljoner människor i Jakarta men ändå. Jag menar, jag köper en massa tamponger innan av den anledning för jag inte vet hur tamponger i Indonesien ser ut. Tänk om de är gjorda av kackerlacksskal...? Fatta! Skulle ju i och för sig kännas väldigt exotiskt men det är liksom inte exotiskt på den nivån jag strävar efter.

Inhandling av ny bikini var också ett måste. Min gamla funkar men jag ville ha ett nytt. Hittade en asfin bikini på Bik Bok. Verkligen min stil till 110%. Jag bara woooow när jag såg den. Köpte den, kom hem, testade den och......ja....den passade. Så mycket mer positivt än att den var rätt storlek går inte att säga. Alltså, med kläder på ser man ju helt okej ut men efter många hårda helgers festande som pågått nu i 3,5 år så har man ju inte direkt den här dröm kroppen. Blek med bilringar och inflamerade hårsäckar på benen. Det första jag kommer göra då jag träder in i landet Indonesien är att slicka på en rå kyckling i hopp om lite magsjuka. Så fort jag satsar på ett sundare liv så står alltid magsjuka högst upp på min komma iform lista. Som mor brukar säga; "endast en maginfluensa ifrån målvikten". Och det där med att vara blek, det fixar ju sig själv. Ingen solskyddsfaktor den första dagen så blir jag sådär vackert knallröd som jag eftersträvar....typ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar