fredag 20 februari 2009

Indonesiens kändisbög

Klockan är elva på morgonen i Yogyakarta. Klev duktigt nog upp klockan sju imorse för att förbereda frågorna inför intervjun som ska göras ikväll. Min fältassistent Windha var till mig sedan klockan nio där vi gick igenom frågorna som ska sägas på intervjun. Som en chock stod det klart för mig att hon har fixat 26 intervjuer åt mig samt att jag själv har fixat ca 10 intervjuer. Detta är långt ifrån hållbart med tanke på tidsbristen.

En av killarna i vår resegrupp hade varit ute och träffat en kompis igår. Av okänd anledning så hade han hamnat på en gayklubb och där fått träffat indonesiens motsvariget till Magnus Carlsson. Eftersom vi är oerhört snälla med varandra här så fixade han en intervju åt mig med denne bög. Detta är bara såååå coolt! Man vet ju liksom hur Sveriges kändisbögar ser ut men hur ser en indonesisk muslimsk kändisbög ut?

Inatt så satt jag, Sofia och Fredrik och spelade poker inne på mitt rum. Som vanligt blir alltid det ställe jag bor på själva "hänga"-stället där folk rör sig. Borde börja ta inträde. Efter attt ha totalt utklassat dem genom hela spelomgången så tröttnade jag i slutet, gjorde några dåliga val och slutade som tvåa. Gick i och för sig ändå 15.000 rupier i plus men jag hade som önskat att kamma hem allt. The big pott på 100.000 rupier!

Jag är väldigt trött nu. Tror att jag ska försöka tvinga på personalen lite tvätt av kläder och sedan lägga mig att sova. Intervju klockan halv sju ikväll så det är nog schysst om jag är pigg till den.

Med vänliga hälsningar

2 kommentarer:

  1. Numera kan man om man söker på Magnus Carlsson och kombinerar det med fladdermus, eller tex tarmkanal så får man upp dun blogg. Du kommer snart att gå förbi Blondinbella. Nu kan man ju fundera på varför man skall kombinera ihop Magnus med tex en fladdermus.... ganska långsökt.

    SvaraRadera
  2. Google är fantastiskt i det avseendet! Tänk dig då Magnus Carlsson läser detta, vad glad han ska bli!

    SvaraRadera