måndag 9 februari 2009

This is our last goodbye...

Now you should be holding me. (http://www.youtube.com/watch?v=_WJer5eMgbU)
Min informella låt då jag lämnar personer eller personer lämnar mig. I vilket fall som helst så är låttexten väldigt lätt att lära eftersom den består av 6 stycken textrader i vilket där en rad upprepar sig 2 gånger. Därför en låt i min smak...jag kan sjunga till den! Jag saknar min hund, min älskade Bira. Trodde aldrig det skulle kännas så hårt.

Var såhär på kvällskvisten över till Vickis. Hon skulle bjuda på fika och vi skulle kolla på skräckfilm. Filmen var dock inte en skräckfilm trots hajtemat där människorna blev uppätna lite hursom. Hajarna kunde i lugn och ro äta upp ca 25 människor innan invånarna i den lilla byn börja uppmärksamma att de var borta. Om någon haj skulle äta upp mig skulle jag hoppas att någon skulle uppmärksammat min frånvaro inom det närmsta dygnet åtminstone. Filmen blev som aldrig spännande. Men däremot så var det roligt att träffa Vickis igen. Precis henne jag behövde denna kväll. Trots hennes sarkastiska ton till mig så inger hon ett sådant lugn. Jag intalar mig själv att om muslimerna fängslar mig för "opassande handlingar" så kommer Vickis att rädda mig. Om hon inte gör det så kommer hon säkert hälsa på mig någon gång i fängelset på Java under min livstids dom. Kanske tar hon med sig en kaka hon har bakat då, eller nått. Jag har höga förväntingar på den kvinnan.

Gjorde min näst sista inhandling nu inför resan. Växlade pengar så nu har jag 2 miljoner, tyvärr i en annan svagare valuta. Annars skulle jag varit nöjd. Köpte lite kläder, lite laxeringsmedel (jag förlitar mig inte på att hål i golvet kommer falla mig i smaken), och sist men inte minst så klippte jag mig. Jag sa till min nya frisör att nu fick hon möjligheten att testa vilken frisyr som helst på mitt hår. Om det blir skit så blir det skit men det skulle inte spela någon roll för jag kommer till stor del av tiden bära slöja och sen då jag är åter hem så har det vuxit ut. Frissan var snäll och söt, skrattade åt mina skämt men hon gjorde det safe och gav mig samma frisyr som de klippt mig i de senaste två gångerna. Lite besviken, blev ju bra men kände för något nytt. Men däremot så gjorde jag en stor utveckling idag hos frisören. Ibland då jag tycker vissa är söt så blir jag blyg och kan bygga upp en väldigt stor awkward stämning. Även fast jag inte vill något annat än att prata så blir det totalt black out i huvudet. Men denna gång lyckades jag prata på och fick henne att skratta åt mina skämt. Trots att jag gick ett steg för långt en gång och berättade om min planerade bantningsmetod att slicka på rå kyckling. Jag är bara så nöjd över detta faktum, nu kanske jag kan träffa nytt folk igen utan att det blir awkward! yeah! Jag är äntligen en social individ....eller på väg att bli en!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar