måndag 16 februari 2009

Alldelens alldelens underbart!

Att inte kunna anvanda alla vokaler, da ar man pa riktigt utomlands!

Vart ska man borja. Flygresorna gick relativt bra. Umea-Sthlm=Jag grat! Sthlm-Frankfurt=Jag grat igen! Frankfurt-Hong Kong=Spydde da jag steg av flygplanet. Hong Kong-Denpasar=En kille gav mig sitt nummer. Det blev sa pass handelserikt som jag hade onskat.

Nu har vi spenderat vara forsta dagar pa Bali. Helt galen trafik, manga aldre manniskor (dar vi da bor, Sunar Beach) och varit nara doden tva ganger typ. Detta da pa grund av trafiken. Att ga over gatan ar som ett enkelt sett om man vill avlida. Har aven brant mina fotter den forsta dagen, vilket har inneburit att jag nu ar tvungen att ga i strumpor. Kul Jul! Men jag ska inte klaga. Trots alla problem som anda uppkommer sa ar det sa fantastiskt underbart! Jag saknar verkligen ingenting har. Obeskrivligt vackert!

Imorgon aker vi flyg igen till Yoghiakarta dar vi checkar in pa hotellet och sedan direkt efter beger oss till ett buddhisttempel dar vi ska sova over natten. Handledaren har verkligen fixat allt sa vi far se sa mycket som mojligt. Jag menar, det har varit lite strand och mycket kultur for var del.

Kanns lite stressigt att skriva da internet gar pa taxometer. 18.000 rupier per timme, vilket i och for sig inte ar sa mycket. Typ 15 kronor men alla billiga priser har gjort en grymt snal. Kopte en mobiltelefon igar pga att min Sony endast stodjer Telia. Kopte en sprillans ny Nokia for 400.000 rupier (360:-) och jag tvekade. Man har som slutat jamfora med svensk valuta utan utgar fran att allt ska kosta mindre an 30.000 rupier. Da ar man som nojd! Snal svensk ar man.

Asch, nu kom tva feta gubbar (se sexturister) in. Nu drar jag!

1 kommentar:

  1. Egentligen testar jag bara om jag kan skicka en kommentar.... och det kunde jag. Jag har varit och tränat med Alex. Hon stod beredd med spaden.

    SvaraRadera