onsdag 9 juni 2010

Pappa gör spotifylista

Sista uppsatsdagen i Fias soffa med en liten Melvin i famnen.

Jag och Fia har varit riktigt duktiga nu och rättat å skrivit klart hela uppsatsen. Eller mest Fia som varit duktig. Det är här vi kompletterar varandra till en sjukt bra helhet. Jag är dålig på att avsluta grejor men hon tycker det är viktigast ever att avsluta grejor. Och jag är så glad för att hon tvingar mig. Vi firade detta med Mc Donalds burgare och sen fick vi en var sitt "Kinder Bratz ägg" av Fias kille Markus.

Jag hann inte mer än att komma hem, tuppa av på soffan i en timme innan plötsligt pappa stod i dörren. Han kom minst en timme tidigare en beräkningen så jag hade inte hunnit göra den där snabba avstädningen som jag hade hoppats på. Fast han är inte den som bryr sig om bullpapper på golvet direkt. Vi for och köpte pizza, kollade på nyheterna och sen när jag var ute med Bira så gjorde han iordning en Spotifylista med låtar som han tyckte jag verkligen skulla lyssna på. Vi bägge gillar musik väldigt mycket och vi har ungefär samma musiksmak så det blir rätt så nördigt. Vi körde såhär varannan låt och så var det såhär obligatorisk knäpptystnad då låt spelades så man verkligen lyssnade till musiken. Vi avslutade sedan kvällen med att kolla på Death Proof.

Så imorgon bär det av till inlandet. Jag har fortfarande inte hunnit packa men en packningslista är skriven så som gott som klar med andra ord. Måste nog ändå upp tidigt för jag har lite tråkigt administrativt arbete att göra. Uäck. Om man bortser från allt administrativa så är det annars väldigt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar