onsdag 2 juni 2010

Händelserik dag hittills!

Jag ba; -"Bira och Neela! Ska vi ut på äventyr i skogen?".
Dom ba; -"Jaaaaa Susanne".
Sen gick vi i skogen. Efter att ha kommit en bit så vi ba; -"Ooo fuck, det brinner där borta". Vi gick närmare för vi trodde det kanske var några som höll på att elda lite grenar eller nåt. Men det brann i en ganska så omfattande område av gräs. Tre sekunder efter fattade några granar också eld. Jag handlade instinktivt och tog upp mobilen för att fotografera. Jag ba; -"Gud vad Frida kommer älska en bild på en massa träd som brinner". Sen tänkte jag efter, kanske smartare att ringa 112 och gå därifrån eftersom elden hade blåst upp lite. Så jag ringde 112, dom skickade brandkåren, jag gick och mötte dem för att visa vägen (gav en sådan sjukt dålig vägbeskrivning. Jag ba; -"Asså i Carlshemsskogen. Ni vet kullen") och sen stod jag och kollade på ett tag. Grannar kom fram och pratade med mig. Fick mycket beröm, blev såhär översmickrad och spann som en Clemens. Sen kom VK men då smet jag iväg för jag var rädd att hamna på bild. Var oduschad, osminkad och nyss ätit köttbullar. Sådant gör sig inte bra på bild.

VK-artikel-länk: http://vk.se/Article.jsp?article=354682
Och jag vet vad ni kommer tro nu men NEJ. Det var inte jag som tände på!

2 kommentarer:

  1. Man ska alltid vara sminkad och nyduschad då man aldrig vet vad som händer. Du kunde ju ha blivit värsta hjältekändisen och då kunde du fått låna fartdräkten och fått fast jobb som hjälte på Carlshem! Tänk om du bara hade duschat så hade jag känt en kändis.

    SvaraRadera
  2. I know! Detta är så fail som det bara kan bli. Jag som hade velat haft fast anställning som superhjälte eftersom att hitta lärarjobb är typ omöjligt. Nä, från och med nu ska jag duscha.

    SvaraRadera