onsdag 23 juni 2010

Curlad?

Det är en sak jag inte berättat om. Troligtvis för jag inte haft internet men det beror också en del på att den är rätt så pinsam. Jag kan en hel del grejor men det är väldigt många områden som inte är min starka sida heller. Teknik är troligtvis en av dom.

När jag var uppe och jobbade hos mormor så lånade jag kusinens stuga att bo i. En fin liten stuga med sovrum och kök. Mor och far lämnade av mig och påminde mig att sätta på elen i stugan så jag kunde utnyttja stugans alla funktioner. När de väl farit satt jag ner en sväng med mormor och Kjell och tog en kopp kaffe innan jag tog tag i saken för att fixa iordning sakerna i stugan. Jag gick in i stugan, kollade runt och fann kylskåpet öppet och varmt. Jaha tänkte jag och kutade upp till mormor. "Mooooormoooor, elen är inte på i stugan" sa jag. Mormor kollade på mig, såg förbryllad ut och sa; "Jaaha det var konstigt. Den brukar ju som alltid vara på". Jag bara; "Nä men kylskåpet funkade inte". Mormor bara; "Men testade du att trycka på lysknapparna? Kylskåpet brukar bara vara urdraget". Och sen kutade jag ner med svansen mellan benen och insåg att elen visst var på och kylskåpet endast urdraget.

Nu är jag i Umeå. Härligt med lite semester men har lite administrativt att göra också. Imorgon ska jag lyckas ta mig ner på stan för att shoppa lite eget, handla lite till pappas kalas och vidare fixa lite presenter. Sen när hon har slutat så ska vi ta oss iväg på en picknick på Nydala och njuta av den förväntade solen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar