tisdag 29 juni 2010

Korsfästelse

Såja! Nu har jag efter en intensiv vecka i Umeå åter anlänt till inlandet. Kom vid halv ett och har hittills spenderat min tid här med att sova. Det råkade bli så att jag hamnade hos Vickis igår kvällst efter en "picknick" i "SF-parken" och vi förlustade oss i dokumentärer om Palestinakonflikten och såg Gibsons köttiga film om Jesus väg till korsfästelsen. Rekomenderar inte filmen för känsliga personer. Jag mådde riktigt illa efter. Jag är då känslig.

Kom hem vid halv tolv på kvällen och hade då varken packat eller städat. Arbetade på hårt till klockan två på natten och klev sedan upp vid halv fem på morgonen för att dra ner på busstationen. Ni kan ju förstå att jag var trött och såg fram emot att sova på bussen. Dock råkade en gammal bekant också åka med på bussen. Först tänkte jag typ "Faan jag som ville sova". Men han är så pass trevlig att prata med så det var totaly värt att hålla sig vaken. Men sen somnade vi bägge. Gulligt!

Ja, nu har jag suttit med paint hela kvällen för att arbeta fram lite "bilder" till pappas kalas. Lillebror roade sig med att nypa mig i armen med ett pennfodral så jag blev blå. Kul med småsyskon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar