söndag 6 juni 2010

Möhippan/examensfesten

Jag vill tacka alla mina fina vänner för att ni förgyllde denna dag för mig! Det var hur underbart kul som helst.
.
Strax efter två, igår eftermiddag, så kom ett gäng av mina kompisar och kidnappade mig. Det visade sig att de hade anordnat en möhippa för mig eftersom jag kommer troligtvis någon gång att gifta mig. De drog iväg mig till Frida där vi tillsammans åt lunch för att sedan sminka upp mig inför dagen/kvällens alla bestyr. Efter drog vi ner på ICA Maxi där jag hade en del uppdrag. Först skulle jag samla ihop pengar genom att sälja kramar och pussar. 1 krona för en kram och 5 kronor för en puss. Det gick lite trögt på Maxi och slutade väl på ca 30 införtjänade pengar. På Maxi hade jag också lite andra uppdrag. Ett av dem var att jag skulle förklara utvalda saker för random folk. Dessa utvalda saker var hur barn kom till, vad musfjärtar är och erfarenheter kring hemorrojder. Jag hade också fått en inköpslista där jag skulle handla mjölk, chips, dipp och gräddfil. Svårigheten i det var att jag inte fick ta sakerna från hyllan utan endast från folks kundvagnar. Så jag gick artigt fram till människor med dessa varor i kundvagnarna och sa; -"Jag tar den här jag". Oftast svarade de med ett nej men jag motsvarade med ett ja och gick.
.
Kvällen fortsatte hos Frida. Vi firade ju självklart också vår examen så vi var ett litet lyckligt gäng. Vickis föreslog schlagerklubben till utgångsställe så vi tog oss ner dit. Där satte verkligen affärerna igång och under hela kvällen så tjänade vi ihop en sammanlagd summa av 113,50:- i försäljning av kramar och pussar. Det kanske kunde kännas lite dumt eftersom många missuppfattade det hela och trodde jag skulle gifta mig typ inom en vecka när vi egentligen pratar om en förhoppning på giftemål inom en tio års period. Men eftersom alla blev så glada av kramarna så kändes det ändå som de fick ut något av det. Om man gör människor glada så gör det inte så mycket med en vit lögn anser jag.
.
På Fias blogg hittar ni massvis med bilder från hela förmiddagen; http://sofiastenberg.blogg.se/2010/june/tackmantel-mohippa.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar