söndag 8 mars 2009

Vi var på karaoke

Vi var på karaoke med två av assistenterna. Från vänster; Jag, Lena, Windha (min assistent), Rizny, Martin och Martin.

Jag sjöng som alltid väldigt emotionellt men fult. Det är mycket känslor i mina utföranden.

Tyvärr så kunde typ alla sjunga utom jag. Men kul var ändå det. Rizny här sjöng fint. Vissa påstår att jag har dåligt inflytande på folk och jo fan, det stämmer! Rizny har nu börjat snusa. Hon fick min sista snusdosa och utalande sig i sms; It is not delicious. But the effect for my throat and my head is fantastic! Och jag, jag vet inte hur deras Gud kommer ställa sig inför det faktum att jag fått en av deras att börja snusa.

Karaoken var i fredags. Vi drog dit men tog det väldigt lugnt med drickandet eftersom vi hade våra assistenter med och de är ju som sagt muslimer. Jag snackade även med min assistent innan och frågade om det var okej att vi tog en öl eller två och hon sa att det var lugnt men påpekade även att jag inte kunde bli för full eftersom jag är så stor så kommer hon aldrig orka bära hem mig. Skön inställning.
Istället så bestämde vi oss för att ta det där med alkoholdrickandet mer seriöst på lördag kväll (alltså igår). Jag skickade runt budskapet till alla i gruppen som inte är magsjuk "Mitt rum ikväll, ta med Mix Max (enda alkoläsken som finns här) och egen papperskorg. Där satt vi, skabbiga, i pyjamas och lyssnade på Brittan. Underbart! Precis det vi behövde!
Nu är det några hårda dagar kvar med intervjuer innan vi drar iväg till en ö som heter Solavesien eller nått. Där ska vi bara softa, snorkla och sola i 5 dagar. Drar dit på onsdag. Efter ö-äventyret är vi här i Yogyakarta i en vecka till innan vi drar till Bali igen för att ha den sista lilla semestern på fem dagar. Jag börjar känna lite ångest för att tiden är knapp. Visst, jag är typ klar med all insamling av data till uppsatsen men jag har så mycket annat jag skulle vilja hinna med. Jag vet inte....annars är det NICE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar