söndag 29 mars 2009

Back in la Swedia

Jag kan med säkerhet säga att det är grymt skönt att återigen kunna slänga torkpapperet i toalettstolen. Jag kan även med andra ord säga att varmvattensdusch, egen tvättmaskin och kyla inte är helt fel heller.

Efter en sådan här alldelens för lång hemresa som startade klockan fyra på fredag eftermiddag i Indonesien avslutades nu hemkommen i Sverige klockan fyra på söndag morgon. Jag orkar inte räkna med tidsskillnader och sådant skit men det har tagit en jävla tid kan man lätt säga. Jag har mått som en skunk hela resan och ska nu med glädje tvätta kläderna, ta en dusch och sedan dra ner till sjukan för att fixa de inre organerna också. Kommer med andra ord garanterat bli en ny människa.

Visst kan man säga att det är splittrade känslor i kroppen. Jag har som upplevt ett av mina livs äventyr med människor jag verkligen gillar. Trots alla sjukdomar, folk som blivit inlagd på sjukhus så har vi haft det väldigt bra. Alla helveten kan ju bli roligt att gnälla över tillsammans. Så visst, när man lämnade Indonesien så visste jag att jag nog aldrig kommer uppleva detta igen, inget i närheten. Men samtidigt, så skönt att komma hem. Ni ska bara veta att jag tycker Sverige är sjukt fräscht. Här existerar inte skräp, prostitution och fattigdom på samma sätt. Vi har de här sociala skyddsnäten som gör det rent ut sagt omöjligt att hamna i botten.

Med säkerhet kan jag också säga lite såhär djupt och äckligt, filosofisk, PK att när vissa såg att detta var liksom slutet då vi stod där på Arlanda och väntade på packningen så kände jag att det mer var en början. Nu har jag lyckats slita av mig alla navelsträngar och tagit mig runt halva jordklotet. Fler möjligheter har som då öppnats. Jag är nu som en snäll, ogrön Hulken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar