torsdag 26 mars 2009

Sista dagboksinlägget från Indonesien

BSB i Bromo. Det var kallt som fan! När vi lämnade Yogyakarta så tog vi en underbart fantastiskt trevlig busstripp till vulkanen Bromo. Första stället i Indonesien vi var på som hade minusgrader. Vi fick hyra jackor...för 20.000 rupier. Oerhört snygg passform för det priset!

Njurstenskvinnan väntar på att shoppingcentret ska öppna. Liksom....kolla bara vad synd det är om mig. Jag lider, mina njurar lider. Ont fysiskt och psykiskt!

Inne på shoppingcentret färgade jag och Sofia håret å klippte oss. För att muntra upp njurstensjag.De drog på färg överallt, till och med mina ögonbryn. Jag såg ut som OC-pappan.


Jag och min assistent Windha kvällen då vi tog avsked. Aldrig förr har två så olika personligheter funkat så bra ihop.
Sååå, sista dagen i Indonesien innan jag drar. Eftersom det är hinduiskt nyår så är vi instängda på hotellet och får inte gå ut. Om vi går ut blir vi gripna av polisen. Sjukt trevligt. De andra planerar fest ikväll men eftersom min hälsa inte är den bästa får jag inte inta alkohol. Funderar istället på att sitta och sura inna på hotelletrummet. Kanske lyssna lite på Tori Amos och ligga i fosterställning. Sammanfattningsvis: Sjukt synd om mig, imorgon flyger vi hem, jag är solbränd!

1 kommentar:

  1. Välkommen hem till sverige, det skall bli "skitkul" att träffa dig igen.

    SvaraRadera