tisdag 3 mars 2009

Nu har jag varit duktig och lagt upp lite bilder (någon annans bilder)

Jag, Frida, Ida och Sofia på toppen av ett buddhisttempel. Det var en stor stor stupa i mitten. Fascinerad över att man kan lägga stenar så snyggt!

Det är happy times here in Yogyakarta. Efter att ha varit sjuk i 10 dagar har jag nu en massa överskottsenergi att bli av med. Dom andra är trött, jag är pigg. Imorgon ska jag, Lena och Ida dra iväg med våra assistenter och åka skridskor. De kanske inte är lika peppade på att åka skridskor eftersom de aldrig gjort det men det är sådant de gör för oss. Vi vill något, de ställer upp. Finns inga bättre relationer.

Däremot så har jag konstanta problem här. När jag väl blivit frisk så blev datorn sjuk istället och nu funkar inte mitt word. Jag kan inte öppna filerna....ja, kan inte ens öppna word och det är där jag tråkigt nog har alla mina transkriberingar av intervjuer. Detta är ett stort problem. Enormt problem! Ett problem som jag inte ens tror min assistent kan fixa.

Annars har jag blivit tvungen att rensa upp och avtagga bilder på min facebook. Det råkar ju vara såhär att alla frågor efter min facebook och de får ju som adressen. Sen är dom alla muslimer och kanske tycker att alla partybilder från Sverige inte är fullt så uppskattat. Okej om man är ful på vissa bilder men fulla bilder....bort!

Sen för era oroligheters skull så kan ni nå mig på min indonesiska mobil på nummer: +6281236431865

2 kommentarer:

  1. Äntligen... Nu har vi bildbevis på att du verkligen är någon annanstans, fast det kan ju vara i Utanede och Fredrika för det finns Buddahstatyer där också. Vem vet, ni kanske tillbringar dagarna på solarium och nätterna med tarmsköljning. Nyttigt.

    SvaraRadera
  2. Hm, i och för sig har du en poäng där. Men på hur många ställen i Umeås närhet har de ståtoalett?

    SvaraRadera