tisdag 27 mars 2012

Mat mat mat

Kommer åka hem till föräldrarna på fredag. Det känns väldigt bra. Smärttoppen kommer infinna sig 5-7 dagar efter operation och då känns det inte så kul att ligga här och trycka för mig själv. Så istället så kommer lillebror sitta barnvakt åt mig.

Just nu har jag faktiskt inte så värst ont alls. Men jag tror det beror på ett av mina smärtstillande. OxyContin. Effekten utav den är skrämmande skön. Så fort jag tar en så får jag sisådär efter en halvtimme ett extremt lugn, blir lite dåsig och känner ingenting alls. Bara total harmoni. Brukar i främsta fall användas på cancerpatienter men fruktansvärda smärtor. Då förstår ni grejen med dem. Nu kanske man inte ska ligga och berätta om läkemedel man gillar men men.

Annars har denna dag också flytit förbi. Hade såhär i efterhand gärna kunnat stanna en dag till på sjukhuset och jag tror faktiskt jag skulle ha fått det för de var osäkra på att släppa iväg mig då de hörde att jag bodde själv. Men jag har skött matintaget exemplariskt och fått i mig en kopp soppa, en annan kopp nyponsoppa, en halv förpackning nudlar, lite yougurth och massvis med glass. I botten är jag skithungrig och drägglar då jag får se bilder på mat men svårt att få i sig nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar