torsdag 23 februari 2012

Ny lägenhet

Just idag känner jag: Faaan att jag hann packa upp alla flyttkartonger!!!
Och varför: Jag ska flytta nu igen nästa vecka.

Jag har fått en alldeles alldeles underbar lägenhet här i Hässelby. En pärla på 44 kvm med balkong beläget i ett trevligt "familjeområde". Närmare jobb, närmare Tbana och billigare hyra. En ekvation som egentligen inte går ihop men älska de mindre kända bostadsförmedlingarna här i sthlm. Eller mindre kända kanske är fel ord, idag när jag skrev på kontraktet så sa kvinnan som förmedlade; -"Det var 800 stycken som sökte denna lägenhet och vi valde dig. Var riktigt glad!".

Toaletten är totalt nyrenoverad men för att spetsa det hela så skulle de fixa resten av lägenheten också så jag fick välja nya tapeter, nytt golv, osv. Dock finns det ett visst standardutbud som de erbjuder som kanske inte är det mest spännande. Jag tänkte först något häftigt mönster men sen tänkte jag på att det finns risk att man tröttnar på coola mönster och tog något mer neutralt och ljust.

Sen, grattis till Kronprinsessan och Daniel också för deras tillskott!

2 kommentarer:

  1. Stort grattis till den nya lägenheten?

    Via vilken lägenhetsförmedling sökte du?

    SvaraRadera
  2. Tackar!

    Det är via Hässelby hem. Enda kruxet med dem är väl att de bara har lägenheter i Hässelbyområdet. Men för dem som jobbar här eller efter gröna linjen är det ju perfekt. Sen är det en bra förmedling också. Man söker via deras hemsida så skaffa användare där.

    SvaraRadera