måndag 20 februari 2012

Helgen med lillebror


För att vara en sådan bra helg så började den ändå relativt dramatiskt. På lördag morgon, efter en kväll med Ruccolapizzasvullande, så vaknade Simon av att han kände röklukt och väckte mig. Först trodde vi att det brann i huset och då kändes det lite jobbigt men sen märkte vi att det brann på vår egen spis och då var det lite mer hanterligt. Det var en pizzakartong från gårdagen som jag dumt nog hade lämnat på spisen och det var lillebror som hade råkat kommit åt spisknappen då han spottat ut snus. Min reptilhjärna minns något avsnitt från SOS -på liv och död då en tants tv-apparat börjat brinna och hon slängde ut den genom fönstret så jag gjorde likadant med pizzakartongen. Faran borta!


Efter detta drog vi iväg på Naturhistoriska där målet var filmen Sea Rex 3D. Vi blev skitglad att vi fått tag i biljetter eftersom de var svåråtkomliga men dock var det sista föreställningen på slutet av dagen. Så det blev många timmar på naturhistoriska där vi vandrade omkring. När väl den tre och en halv timmes långa väntan på filmen var över så blev det ett litet antiklimax för mig att jag sov igenom halva filmen. Tröttsamt att gå och se alla döda djur.

På söndagen var Simon egentligen rätt så trött men jag lyckades "lura" iväg han på en stadsvandring genom Stockholm. Vi såg pippifåglarna utanför slottet, Riksdagen, alla souvenirbutiker i gamla stan och Katarinahissen vid Slussen. Jag älskar stadsvandring. Simon tyckte det nog var okej. Dock så kompenserade vi med att avsluta helgen på Pizza Hut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar