söndag 22 januari 2012

Om nötter

Två gånger i rad nu på tunnelbanan har jag hamnat bredvid någon nöt. Med "nöt" menar jag en idiot som försökt provocerat någon ungdom med utländsk bakgrund genom att säga att dom med utländsk bakgrund borde skjutas. Dessa nötter har hittills varit medelålders, tydligen då svenska, män som varit lite påverkad av alkohol. Dessa medelålders, svenska män påverkade av alkohol har påtalande gånger sagt högt och tydligt till de utländska ungdomarna att de borde skjutas och inte borde finnas. När de utländska ungdomarna har reagerat med en liten huvudskakning eller med ett "kan du inte hålla tyst nu" så har dessa medelålders svenska män alltid reagerat med att ställa sig upp och sagt "JASSÅ, VILL DU SLÅSS NU!!!". När de utländska ungdomarna inte velat slåss så har de medelålders svenska männen alltid blivit besvikna och kallat dem fega.

Jag själv vågade aldrig säga till de medelålders svenska männen som vill skjuta utländska ungdomarna. Eftersom jag kände mig livrädd för de medelålders svenska männen som ville skjuta de utländska ungdomarna. Dock så sitter jag där på mitt säte, förstenad av typ chock, finns det verkligen människor som är såhär? Och vad vill de uppnå? Slå ner 16-åringa killar som inte gjort något?

Och någonstans i bakhuvudet kände jag att om de utländska killarna skulle ha reagerat och börjat slåss med den svenska medelåldersmannen som velat skjuta dem så skulle garanterat morgondagens rubrik på Aftonbladet vara; "Utländskt ungdomsgäng misshandlade svensk man på tunnelbanan".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar