tisdag 31 januari 2012

När ska du klippa dig?

Det är en underbar känsla då första riktiga vårdagen kommer, redan i januari! Okej det var kallt men total blåhimmel och solen värmde faktiskt. Man märker ju direkt på ens omgivning att många gillar det här med sol. Folk blir trevligare och till å med de där isigaste människorna tinar en del. Fortsätt så vädret! Kämpa på! Snart sommar!

Jag arbetar nu en del på avdelningen på förskolan där de äldsta barnen går. En tydlig skillnad jag märkt, förutom att det är längre än de yngre barnen, är att barn i den åldern har en större benägenhet till att vara totalt ärliga. Varje kommentar och fråga kommer direkt från hjärtat. Idag kom en av barnen fram till mig, kollade på mig och sen frågade; När ska du klippa dig?
Mitt hår är i en väldigt känslig period nu då den är mellan två frisyrer och jag kan förstå att till och med barnen reagerar på den. Jag känner väl nu, trots att jag ska spara ut, att det kanske är på sin plats att göra en mellanklippning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar