torsdag 8 december 2011

Situation Susanne

Det där med att träffa på sina förskolebarns föräldrar ute på stan kan jag ibland tycka är lite jobbigt. Så fort jag lämnar jobbet så blir jag ju privata Susanne och gör mina grejor men man vill ju ändå inte att de ska få se än stå och röka utanför Åhléns klockan halv sju en vardagkväll. Självklart vet ju föräldrarna också om att man har ett liv utanför förskolan, men ändå, det kan kännas lite jobbigt.

Men om vi ska snacka om kanske det mest ultimata tillfället att träffa på en förälder utanför förskolans värld så skedde det rejält idag. Jag var på väg till mitt älskade Coop och skulle handla och där utanför stog en man och sålde Situation Stockholm. Jag brukar läsa dem så jag köpte ett exemplar och precis i det ögonblicket jag gav mannen pengar och fick en tidning i handen så kom en förälder förbi. Förälder noterade mig och sa något om "dagens goda gärning" typ. Och jag bara kände, gud vad detta förbättrade min image avsevärt. Liksom; "Susanne, hon tar inte bara hand om våra barn utan hon storhandlar på Coop också och ger uteliggare pengar".

3 kommentarer:

  1. Blev lite besviken då jag hade förväntat mig att historien skulle sluta med att uteliggaren visade sig vara en av dina förskoleföräldrar :P

    SvaraRadera
  2. Aw Susanne...Du är allt en helylletjej!

    SvaraRadera
  3. Jag är verkligen totalt helylle!

    Hahaha, Vickis, ja det skulle ju verkligen varit en snygg twist på historien. I en annan värld så var det nog så.

    SvaraRadera