söndag 18 december 2011

Bilden av mig som helylle förstärks ytterligare bland föräldrarna

Idag bestämde jag mig för att bege mig och hälsa på Gudrun och Bernt samt bjuda på lite adventsfika. Har inte kunnat åkt dit tidigare eftersom jag varit så besmittad med halsfluss och det är ju ingen önskvärd sjukdom då Bernt är väldigt dålig. När jag ändå skulle dit så tog jag med mig madrassen som jag lånade av dem då jag till en början inte hade en säng i nylägenheten. När jag gick där släpandes på madrassen över Coops parkering så stannade en bil bredvid mig och det var en av mina barns föräldrar. Rättare sagt mannen till kvinnan som hade sett mig köpa Situation Stockholm-tidningen. Han tyckte inte att jag skulle gå omkring och släpa på madrassen utan erbjöd mig skjuts. Han funderade självklart vart jag var på väg så jag berättade att jag skulle hälsa på hos mitt gamla hem hos pensionärsparet Gudrun och Bernt och skulle bjuda dem på lite adventsfika. Jag kände bara i det ögonblicket hur bilden av mig som helylletjej förstärktes ännu mera. Susanne; köper Situation Stockholm och på söndagar åker hem till pensionärer och bjuder på fika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar