måndag 30 juli 2012

Hej Stockholm

Att bo hos Vickis var som att bo på ett lyxhotell. Det var choklad på kudden, åka till Coop i Mustangen, mysiga frukostar och bubbelbad. Hon har verkligen satt ribban nu som värd då hon ska gästa mig i Stockholm i helgen. Blir som "halv åtta hos mig" fast med allt! Mycket avancerat.

Att åka till Umeå var en trevlig nostalgitripp. Dock bestod numera staden av rondeller och ombyggnationer så det fanns en del svårigheter att på vissa ställen att känna igen sig. Men det blev tvådagarsfest med bland annat huvudpersoner som Vickis då, Helen och Linda. Sen vänner, makar, fruar och sambos till dem. Efter det blev det vidare någon slags bakfylla i två dagar då jag och Vickis bara tog det lugnt.

Efter att nu i tre veckor haft folk och djur omkring mig 24-7 så känns TV;n i min lägenhet i Stockholm som en klen tröst. Dock kommer nya gäster från Holland redan på torsdag (eller onsdag) så kanske lika bra att njuta av lugnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar