lördag 21 juli 2012

Det finns en plats på jorden där solen aldrig ler...

Sitter här nu inne på "mitt" rum hos föräldrarna och kvällsfilosofierar. Vill inte låta bitter men just denna dag, verkligen denna dag så önskar jag att jag var i Grekland igen. Här ute på vår gård i Östersund är kylan så bitande så när jag gick med Bira så funderade jag på att ta handskarna. Och enligt norskarna (yr.no) så är det bara att vänja sig. Folk kanske tycker det är tråkigt att man diskuterar väder, alla diskuterar vädret men finns det något som vi alla har gemensamt så är det att vi tycker detta väder är ett elände.

Jag har haft tid att blivit lite sådär uttråkad också som jag hade önskat att jag skulle bli under semestern. Livet är så intensivt oftast. Jag har hunnit tänkt på mycket. Typ att när jag var liten så tyckte jag att då man var 50 år var man sjukt gammal. Nu tycker jag inte att man är gammal förrän man är över 70 år. Om jag flyttar fram gränsen i takt med att jag blir äldre så borde det nog innebära att jag alltid kommer känna mig ung. Vilken är bra för självförtroendet. Det var en av de bra tankarna.

1 kommentar:

  1. Vilken bild!! Vilken sol, vilken strand..och vilka shades på näsan. Den fotografen vet liksom hur man komponerar en bild :)

    SvaraRadera