fredag 14 september 2012

Familjeliv

Ibland känns mitt jobb som raketforskning. Ibland tror jag raketforskning skulle kännas som en barnlek i jämförelse. Men jag måste säga att jag verkligen älskar mitt jobb. Det finns ingen stund som är den andre lik. Det kan gå från lätt bris till storm på två sekunder och det jag pysslar med nu är att hitta metoder för att minska andelen stormar.

Däremot så är det fruktansvärt bra att jag både är singel och utan barn nu. Jag har verkligen inte tid med annat nu förutom lite salsa på torsdagar. Typ om ett halvår eller så kan jag fundera på liv igen.

Annars i livet så är jag nu för första gången på ett antal månader totalt ensam. Även fast det varit trevligt med att ha människor runt omkring mig så känns det väldigt skönt. Det är dom här smågrejorna, typ gå på toan med öppen dörr, slippa klä på sig efter man duschat, som jag nu värdesätter väldigt högt. Ja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar