torsdag 9 augusti 2012

Hej då jobbet

Igår var det sista dagen på mitt gamla jobb. Jag gjorde en Hejdå-tårta till personalen av grädde, maräng och daim. En sådan tårta slår aldrig fel och typ alla ville ha det avancerade receptet. Jag sa till dem, ingredienserna är inte så avancerade, det svåra ligger i att få varje bit smaka likadant.

Det var en väldigt speciell känsla i kroppen då man blev avtackad, trots att det kändes sorgligt, man kommer sakna personerna och barnen så skrek det typ "Wiiiiiiie" inom mig. Inför det nya jobbet då. Jag längtar dit och det känns hur bra som helst.

Idag har jag hängt med Frida, David och Henry inne i stan. Vi skulle ta båten ut i skärgården men då det visade sig omöjligt, pga att alla andra Stockholmare hade tänkt likadant, så drog vi iväg till Rosendahls trädgård och fika. Rosendahls fikat slår aldrig fel. Nu ikväll håller jag på att möblera om i hemmet. Flyttat in bordet i köket vilket blev hur bra som helst dock är det synd om resterande rum som får leva på resterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar