lördag 5 maj 2012

Städhjälp?

Känslan av att två dagar i rad jobbat till klockan 20 på kvällen är inte bekväm utan relativt uttröttande. Och det där med att jag måste jobba hemifrån i helgen gör väl också att mina helgdagsplaner blir därefter. Visste att maj månad skulle bli såhär. Dö maj, dö!

Men ska i alla fall börja dagen med något lite mer roligt. Äta kanelbullar och sen blir det städning. Jag måste faktiskt erkänna att jag har funderat kring detta med städhjälp för det skulle vara trevligt då man glider in i lägenheten efter en jobbdag och den är kliniskt ren. Men när jag började bryta ner mina behov av städning så insåg jag att det som jag avskyr mest är att diska. Jaha, då kanske jag kan ha en person som kommer och diskar några dagar i veckan åt min tänkte jag. Fast sen insåg jag att det är nog lättare och billigare att köpa en diskmaskin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar