torsdag 17 maj 2012

Partydjuret Siv

Partydjuret inom mig har vaknat till liv. I alla fall för igår. Efter jobbet igår så mötte jag upp Nadja och några till på söder där vi testade uteservering tills vi frös ihjäl. Efter drog jag och Nadja iväg på någon gayfest på Stureplan. Först kom vi inte in eftersom mitt leg har gått ut för tre år sedan. Då gick vi till en närliggande bar och drack lite varpå vi testade igen efter en timme. Samma vakt men denna gång släppte han in oss utan ens kolla på mitt leg. Antar att han kände en viss medömkan till våra tappra försök. Vi dansade runt, vi blev fulla, vi träffade lite bekanta. Jag träffade en gammal bekant från Umeå som mindes mig som "ingen har nobbat mig så hårt som du". Det var faktiskt inget elakt utan vi mindes det mer som något humoristiskt.

Strax efter fyra på morgonen var jag återigen hemma. Sov till klockan 14 då jag vaknade av att väckarklockan ringde. Hade ställt den bara för att. Men det hela med att vara ute, bli lite full och komma hem sent var lite skönt för det går inte undkomma att jag levt som en pensionär hela vintern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar