måndag 28 november 2011

Zombieherpes del. 43

För ca två veckor sedan insjuknade jag i halsfluss. Fick antibiotika, åt sista tabletterna förra måndagen, blev bra men nu har jag fått halsfluss igen. Dåligt. Läkaren trodde att det berodde på att jag aldrig riktigt blev frisk förra gången så det blomstrade ut igen. Så återigen hemma ett par dagar men satsar stenhårt på att vara tillbaka på jobbet på onsdag. Mest för att det är så urtrist att ligga hemma i lägenheten och bara försöka bli bättre.

Dock en skillnad denna gång från förra är att jag inte är lika sjuk. Har ingen feber i alla fall. Så idag har jag varit lite mer produktiv. Min arbetsgivare ville ha studieintyg från universitetet som utbildningsförvaltningen sen skulle ha. Så när jag ändå ansökte om studieintyget så ansökte jag om alla mina examens som jag liksom bara skitit i att ansökt om. Jag är sjukt dålig på att avsluta grejor men nu har jag äntligen satt spiken i kistan för universitetstiden. En avslutad epok. Oj oj, min gamla lågstadielärare Gunilla skulle sett mig nu, liksom Susanne är på toppen av livet!

Imorgon kommer Linda hit från Umeå och ska bo hos mig över natten. Kan bli lite känsligt för jag har ännu inte berättat för henne att jag har fått halsfluss igen. Men har försökt att ringa henne så hon kan inte klaga. Fanns alltid en intention inom mig att delge denna information till henne. Sen om hon inte väljer att svara så ligger det hos henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar