söndag 2 oktober 2011

Halloj!

Inatt var jag med om ett relativt omtumlade ögonblick i mitt liv. Efter allt kalasande så var jag hemma strax efter fyra på morgonen. Lampan på min toalett hade gått sönder tidigare på dagen och jag hade inte hunnit bytt den så istället gick jag in på Gudruns toalett. När jag öppnade dörren så möttes jag av ett "Halloj" i mörkret. Jag var lite dragen och förstod inte vart ljudet kom ifrån så jag stängde dörren, kollade runt och gick in igen på toaletten, som fortfarande var släkt och möttes då av ett "hej". Tog typ 3 sekunder till innan jag fattade att det var Gudrun som satt på toaletten där inne i mörkret. Det visade sig att då hon går på toan mitt i natten så brukade hon vilja ha lyset släkt eftersom annars blir det så skarpt för ögonen. Innan jag hade vaknat denna morgon så hade Gudrun bytt lampa inne på min toalett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar