tisdag 8 januari 2013

Vad netflix gör med dig

Det var länge sedan jag skrev. Förra året. Det har sina anledningar. Eller en anledning och det är att jag har totalt sabbat mitt liv genom att skaffa netflix. Jag sa till mig själv i början då jag registrerade kontot: "om jag inte kan hantera det så är jag inte mogen för att ha det". Nu har jag mer hamnat i en cirkel där jag misslyckas att hantera det och hela tiden lovat att morgondagen ska bli bättre. Imorgon ska jag träna efter jobbet. Imorgon ska jag laga middag. Imorgon ska jag städa. Och ja, på morgonen vaknar jag och tar med mig min redan packade träningsväska, åker på jobbet och de första meterna på väg hem från jobbet så vill jag fortfarande träna. Men någonstans där efter Alvik brukar allt förändras. Där börjar jag deala med mig själv och det låter ungefär såhär: "Det är ju inte hela världen om jag inte tränar idag, kan ju faktiskt träna imorgon....(nästa station).....bara jag äter en nyttig middag så är det lugnt, jag kan göra lite sallad och sen ha lite hemmaträning.....(nästa station)....fast det blir ju ganska mycket disk om jag gör sallad, jag köper något färdiglagat som är nyttigt, är rätt så trött....osv." Och sen slutar det alltid att jag ligger där i sängen med en kebabrulle med How I met your mother-marathon på netflix. Jag behöver en intervention.


2 kommentarer:

  1. Märker att netflix roar dig fortfarande. Men tänk lite på mig också, som älskar att läsa bloggar...

    SvaraRadera
  2. Du har en rolig blogg tråkigt du inte skriver mer. Ge mig din adress så gör jag en intervention.
    /fitnessrx@hotmail.com

    SvaraRadera