onsdag 25 april 2012

Muntligt avtal

Dom håller på att måla och tapetsera om i min lägenhet. Det blir väldigt trevligt. Vardagsrummet/sovrummet gjorde dom klart igår. Vit å naturvit-randiga tapeter var snyggare än jag förväntat mig. Dock ger hela denna vithet en känsla av att sova i en sockerbit. Annars höll jag på att irritera ihjäl mig i ett samtal idag med en sådan premiepensionshandläggare som ringde. Jag försökte vara trevlig i början men sedan då det kom fram att genom totalt förvirra, prata snabbt och otydligt och att de skulle BARA skicka hem papper så hade man ingått ett muntligt avtal. Då liksom kunde jag inte vara trevlig längre och sa utifrån programet OBS den lilla kunskap jag jag hade om pension att jag tyckte det var helt idiotiskt att jag ska betala massvis med pengar varje år till en person som placerar pengar i fonder som ändå inte går i vinst med tanke på att premiepensionen är sådan liten del av själva pensionen överlag. Då gav han sig. Finns det ingen lag på detta med muntligt avtal att de måste säga att man ingår i ett? För det var inte förrän jag drog det ur han personen ifråga "erkände" att det var ett muntligt avtal?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar